Maipu - Santiago dag 49 tm 52 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Casper en Sharon - WaarBenJij.nu Maipu - Santiago dag 49 tm 52 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Casper en Sharon - WaarBenJij.nu

Maipu - Santiago dag 49 tm 52

Blijf op de hoogte en volg Casper en Sharon

23 Februari 2014 | Chili, Santiago de Chile

Jongens en meagdjes,
Dames en hieere,
Zoatmaale en zoatmaalinne,

Deze keer een wat korter reisverslag dan jullie gewend zijn, maar de komende dagen hebben we geen tijd om verslagen te typen dus krijgen jullie bij deze alvast wat nieuw leesvoer.

Dag 49 Santiago – Maipu

Om 12 uur vertrekt onze bus van Santiago naar Mendoza. Het belangrijkste wijngebied van Argentinie bevind zich in de provincie Mendoza. Deze regio heeft driekwart van de Argentijnse wijngaarden, en de malbec druif is de meest geteelde druifsoort. Wij gaan echter niet slapen in Mendoza, maar we hebben een hostel geboekt zo’n 15 kilometer buiten de stad in het dorpje Maipu, aangezien we niet zo’n fan zijn van de grote steden. We komen rond 20:00 uur aan bij het hostel waar we de enige gasten blijken te zijn. Het hostel wordt gerund door een oud vrouwtje met haar twee zoons, die erg behulpzaam zijn. We merken meteen dat we buiten de stad zitten, want het eten is hier absurd goedkoop. Voor ons avondmaal betalen we 2,50 per persoon en het is nog lekker ook.

Dag 50 Maipu

Vandaag gaan we fietsen door de wijnstreek van Maipu. Met een korte route van 5 kilometer verkennen we de schatten van Maipu. Allereerst gaan we naar het wijngoed Rural, waar we een kijkje nemen in het wijnmuseum waar alle attributen van vroeger te bezichtigen zijn. Omdat de rondleiding door alleen in het Spaans wordt gegeven besluiten we deze te skippen en te wachten voor het andere wijngoed. We vervolgen onze route naar een olijvenveld, waar we het al snel hebben gezien. Het is tijd om de wijn eens te gaan proeven en we fietsen naar een proeflokaal in het dorp. Hier is het gratis 3 wijnen proeven inclusief brood, nootjes en olijven (greun hollenjers det we zeen). Natuurlijk hebben we wel een lekker flesje wijn gekocht, die we vanavond gaan consumeren. De fiets weer op, richting de biertuin waar we geen bier gaan drinken maar empanada’s eten. We jatten wat zure pruimen uit de boom en stappen daarna de fiets weer op naar het hoogtepunt van de dag. Als laatste bezoeken we namelijk het wijngoed ‘Trapiche’. Het is een schitterend wijngoed, waar Trapiche haar wijn produceerd. Trapiche is een van de grootste van de Argentijnse topwijnen. We krijgen een rondleiding in het Engels waar we blij van worden. Allereerst lopen we door de wijngaarden waar we de malbecdruif mogen proeven. Casper grist meteen een hele tros uit de struik en brengt zijn vitaminegehalte weer op peil. Sharon doet het meer bescheiden met een druifje of drie. Vervolgens gaan we naar binnen waar we een geschiedenisles krijgen over het bedrijf en de wijn in Argentinie, erg interessant. We eindigen in het proeflokaal van het bedrijf waar we een vijftal wijnen mogen proeven, allemaal prijswinnende wijnen van ongeveer 40 euro per fles. Na deze proeverij stappen we de fiets weer op en fietsen zigzaggend weer terug naar het hostel.

Dag 51 Maipu – Santiago

We gaan vandaag weer terug naar Santiago. Een reis van Argentinie naar Chili duurt altijd gemiddeld 2 uur langer dan een reis van Chili naar Argentinie. De Chileense duane vindt het namelijk noodzakelijk om alle bagage te checken op zoek naar “verboden” fruit en vlees. We komen daarom pas ’s avonds in Santiago aan. We proberen voor de volgende dag een busticket naar San Pedro de Atacama te regelen, maar er waren enkel nog twee normale busstoelen beschikbaar (stel je voor 24 uur in een gewone Kupersbus voor de zwemles). We wachten nog een extra dagje zodat we gebruik kunnen maken van luxe leren stoelen die geheel achterover kunnen, zodat we in deze 24 uur comfortabel kunnen slapen.

Dag 52 Santiago

Onze extra dag in Santiago gebruiken nuttig om de laatste 4 weken te plannen. We komen er achter dat we tijd over houden, dus besluiten we de zoutvlaktes in bolivia te bezoeken na onze trip in San Pedro de Atacama. Dan nog houden we ruim een week over om extra dingen te plannen. De komende weken beloven nog erg indrukwekkend te worden. We houden jullie op de hoogte!

Adios Amigos

• 24 Februari 2014 - 00:19

May:

Sjoen verslaag. Euver Bolivia wil ich auch alles weten.
    Dus sjrieve!
    Groetjes Mamamay

• 24 Februari 2014 - 09:39

Mascha:

Tieed euver.. Sjron? Haha geniet dr van samen! Veur detj gea 't witj zeetj gea weer thoes.

Dikke knuffel xxxx,
    Mascha