Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Casper en Sharon - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Casper en Sharon - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Casper en Sharon

04 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Jongens en meagdjes,
Dames en hieere,
Zoatmaale en zoatmaalinne,

Dag 1: Amsterdam-Buenos Aires

Gisteren zijn we dan eindelijk aan onze reis door Argentinie en Chili begonnen. Om 4 uur ging de wekker om rond 5 uur te vertrekken naar Schiphol. Om 10 uur ging ons vliegtuig de lucht in en na 14 uur films, multiplayer tetris en een extra stoel kwamen we om 20:00 uur plaatselijke tijd aan in Buenos Aires. Meteen een zeer aangename temperatuur van 22 graden waar we heel gemakkelijk aan kunnen wennen. Nadat we onze bagage hadden gepakt was het op zoek gaan naar de bus die ons richting ons hostel zou brengen. We hebben tijdens deze rit kennis gemaakt met de rijstijl van de Argentijnen (aso/overbodig claxonerend rijgedrag).

Toen we in ons hostel aankwamen was het even schrikken van de primitieve uitstraling, maar we werden hartelijk ontvangen door de Peruaanse Gustavo die ons meteen een Parguaanse delicatesse aanbood. Om beleefd te blijven hebben we deze delicatesse niet afgeslagen. Na deze lange reis wilden we ons even lekker gaan douchen. Helaas voor ons waren de douches erg primitief, waardoor Sharon zich niet kon (en kan) vinden in deze onfrisse bedoeling. Na 10 minuten koud water en op de tandjes te hebben gebeten waren we weer schoon en zijn we heerlijk gaan slapen. Maar ja wat wil je voor €8,50 per nacht inclusief ontbijt dat we uit hygienische overwegingen maar hebben overgeslagen.

Dag 2: Buenos Aires

Door de jetlag waren we al vroeg uit de veren. Zonder een wekker te zetten werd Sharon al om 8 uur wakker (applaus daarvoor). We besloten om meteen op pad te gaan om BA te gaan verkennen, maar niet voordat we Argentijnse Pesos hadden gehaald. We hadden nog wat dollars en euro’s op zak, dus wij waagden ons op de zwarte markt van het geld wisselen. Om de 5 meter stond er wel iemand die “cambio cambio!” (wisselen) naar ons riep. Wij dachten waarom niet, dus hebben al ons geld ingewisseld voor Argentijnse Pesos. Wij waren verbaasd en zeer tevreden over de hoeveelheid geld die we terugkregen voor onze dollars en euro’s. Cambios zijn vrijwel allemaal safe en rekenen geen commissie en daarnaast krijg je een hoger bedrag dan bij de meeste banken. Ipv een wisselkoers bij de bank van ARS8 - €1,- kregen we op de zwarte markt ARS12 voor €1,-. Hierover zijn we dus wel even in onze nopjes.

We hebben vandaag veel sightseeing gedaan. Allereerst hebben we het gedeelte Microcentro van BA bezocht. Hierbij hebben we rondgelopen over Plaza de Mayo waar het werkkantoor de presidente van Argentinie Cristina Kirchner is gevestigd, een roze gebouw dat ze heel toepasselijk ook Casa Rosada hebben genoemd. Vervolgens zijn we doorgelopen naar de Obelisco, waar we te midden van alle drukte van het verkeer even lekker hebben genoten van het feit dat we in Argentinie zijn met z’n twee. Wat ons opviel aan Buenos Aires was dat het een hele schone en groene stad is met veel parkjes. Daar kan Weert als groenste stad nog een puntje aan zuigen. Dit zal ook wel terug te zien zijn aan de foto’s. Verder hebben we ook alvast een ticket voor onze busreis naar Tandil geboekt waar we woensdag naar toe zullen gaan.

Op dit moment zitten we even uit te rusten in ons hostel en zometeen zullen we ons gaan wagen aan de Argentijnse biefstukken en wijn. Wat we de komende dagen gaan doen zullen jullie gaan lezen in ons volgende reisverslag.

Adios Amigos

• 04 Januari 2014 - 23:53

Babs:

Wat ontzettend super fantastisch gaaf!!!!! Ik blijf jullie volgen!! Geniet er maar hul goed van!!!! Gr babs

• 05 Januari 2014 - 00:34

Gertrud En Wim :

Ha ha ha zeker in 5 sterre hotel gebooktj! Gezeen op fb. lekker toch frisse douche. Gé zultj nog waal Es' met de eurkes staon klappere....des de fun toch. Geniete mer en de humor mot hoogtei viere. kiek al oet noa ut volgendje verslaag.....en smakelijk eate van de Argentijnse stier.

• 05 Januari 2014 - 00:53

Corien:

Hoi luitjes, nogmaals veel plezier, en vergeeft het kerkhof niet te bezoeken groeten corien

• 05 Januari 2014 - 08:24

May:

Hoi Casper en Sharon,
    Wat een geweldige ervaring, en dat al de eerste dag!
    Sjieke kamer, frisse douche.
    Leuke verslagen, daar kijken wij naar uit.
    Houtje wor!

• 05 Januari 2014 - 10:27

Amanda:

Januari is in BA de warmste maand van het jaar, jullie weten wel wanneer jullie op reis gaan ;) lekker in korte broek rondlopen daar, heerlijk!
    Leuk om zo jullie reis te volgen, ben nu al nieuwsgierig naar meer foto's.
    Veel plezier samen en vergeet niet te genieten.

Kus je zus

• 06 Januari 2014 - 10:00

Janneke:

Top! Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaaltje! *geeft een staande ovatie voor het vroege opstaan*