Buenos Aires - Tandil dag 5+6+7 - Reisverslag uit Tandil, Argentinië van Casper en Sharon - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Tandil dag 5+6+7 - Reisverslag uit Tandil, Argentinië van Casper en Sharon - WaarBenJij.nu

Buenos Aires - Tandil dag 5+6+7

Blijf op de hoogte en volg Casper en Sharon

09 Januari 2014 | Argentinië, Tandil

Jongens en meagdjes,
Dames en hieere,
Zoatmaale en zoatmaalinne,

Dag 5: Buenos Aires

Deze morgen worden we een keer niet gewekt door de zon, maar door de regen. Het begint nog rustig, maar de lucht wordt donkerder en donkerder en opeens valt er een plas water naar beneden van heb ik jou daar. We kijken op internet of er voor de rest van de dag enige verbetering wordt verwacht, maar dit blijkt niet het geval. We besluiten om eerst maar eens te gaan ontbijten in een restaurant wat in onze lonely planet goed staat aanschreven, heel toevallig maar 1 minuut lopen van ons hostel. Het eten wat we krijgen is goed, het tempo iets minder. We verwachten dat we snel worden geholpen met in totaal 10 man personeel voor 3 tafeltjes, maar dit valt ietwat tegen. Omdat we verder geen plannen hebben, besluiten we onder het motto manana manana (rustig aan, morgen weer een dag) maar rustig op ons eten te wachten. Wanneer we terugkeren naar ons hostel krijgt Sharon een ingeving hoe we de dag droog en gezellig gaan doorkomen in ons hostel, lang leve WiFi en Netflix. De rest van de dag kijken we series en doen we spelletjes in het hostel. Dat het niet om een gewone regenbui ging zien jullie wel aan de foto waar we ons via houten krukjes moesten verplaatsen op de gang.

’s Avonds wordt het beter weer en wordt het meteen ook warm. We gaan daarom weer op pad en gaan eindelijk dineren bij het restaurantje waar we al 2 avonden achter elkaar niet terecht konden omdat het vol zat. Nu hebben we geluk en hebben we een mooi tafeltje binnen in het restaurant. Voordat we naar Argentinie afreisden ontvingen we al berichten dat de elektriciteit geregeld uitviel door overmatig aircogebruik. Vanavond zijn wij de gelukkigen van dit voorval, maar wij hebben geluk dat we net onze laatste hap naar binnen hebben geschoven. We zitten even in het donker, maar na 10 minuten komt alles weer op gang.

Dag 6: Buenos Aires – Tandil

Onze laatste nacht (YES) in het hostel in Buenos Aires komen we goed door. Na een goed ontbijt maken we nog een laatste wandeling door San Telmo en Microcentro voordat we rond het middaguur richting de busterminal vertrekken. Vanuit hier gaat onze reis voort naar Tandil, een klein stadje 5 uur ten zuiden van Buenos Aires. We hebben goede busplaatsen met veel beenruimte en airco, hier valt niks op aan te merken. Als we in de bus zitten genieten we van het eindeloze uitzicht en het uitgestrekte landschap van de pampa’s. Buiten een paar kuddes koeien en paarden en hier en daar een hooibaal is er niets, heel rustgevend. Wanneer we in Tandil aankomen laten we ons met de taxi bij hostel Casa Chango afzetten. Wat een wereld van verschil met ons hostel in Buenos Aires. Alles is hier schoon en netjes en er zijn genoeg faciliteiten.
We gaan die avond het centrum van Tandil in en komen in vergelijking met Buenos Aires in een oase van rust terecht. Er is genoeg leven, maar iedereen komt heel relaxed en vriendelijk over. Na een heerlijk hapje keren we terug naar ons hostel waar we nog aan de praat raken met twee mede-backpackers uit Frankrijk. Zij hebben een aantal plaatsen bezocht waar wij nog naar toe gaan, dus dit is de uitgelezen kans om wat informatie te krijgen. Na een gezellige eerste dag in Tandil vallen we als een blok in slaap.

Dag 7: Tandil

We ontbijten voor de eerste keer niet buiten de deur, want alles aan dit hostel is prima. We vertrekken richting Dique del Fuerte, dit is een grote dijk die het stadje beschermt tegen het achterliggende water, Lago del Fuerte. De voornaamste activiteit op het meer is kanoen. Echter niet vandaag want het weer valt ietwat tegen. Maar erg rustig is het ook weer niet, er is veel politie op de been rondom en in het meer, en de pers komt ook een kijkje nemen. Geen idee wat er gaande is, maar wij fantaseren alvast over verschillende CSI-delicten en lopen verder richting het nabij gelegen park. Ook hier doen ze blijkbaar aan KVW, groepjes kinderen en leiders doen spelletjes en zingen uit volle borst het KVW-lied maar dan in het spaans. Als we in een barretje rondom het meer gaan lunchen ziet Casper een portret de tennisser Juan Martin del Potro aan de muur hangen. Na enig onderzoek komen we erachter dat hij uit dit stadje afkomstig is.
Een leuk weetje voor onze moeders, we hebben vandaag de was gedaan (lees: kleren naar de stomerij gebracht), dus we kunnen weer schone onderbroeken aantrekken. Na een hevige onweersbui tijdens de siesta brengen we de rest van de dag in het centrum van Tandil door waar veel leuke winkeltjes te zien zijn.

• 09 Januari 2014 - 23:50

Gertrud:

Leuk verslagje.....genieten maar.

• 09 Januari 2014 - 23:54

Gertrud:

Maar foto van het buitje????? Nada jullie zijn al goed ingeburgerd. Joa joa murge zeker.

• 10 Januari 2014 - 01:42

Sjon En Cas:

De foto van de gang met houten krukjes is het enige
    Verder filmmateriaal. Krijg je te zien als die af is!
    Groetjesssss

• 10 Januari 2014 - 13:26

May:

Zo zie je maar weer.......de grote stad is niet alles!
    Fijn dat jullie nu een mooi, schoon hostel hebben gevonden.
    En de onderbroeken zijn weer schoon, wat wil je nog meer.
    Veel plezier!
    Houtje wor!

• 10 Januari 2014 - 17:12

Barbara:

Wat maken jullie toch een verschrikkelijke mooie reis!!!