Tandil - Mar del Plata dag 8+9+10 - Reisverslag uit Mar del Plata, Argentinië van Casper en Sharon - WaarBenJij.nu Tandil - Mar del Plata dag 8+9+10 - Reisverslag uit Mar del Plata, Argentinië van Casper en Sharon - WaarBenJij.nu

Tandil - Mar del Plata dag 8+9+10

Blijf op de hoogte en volg Casper en Sharon

13 Januari 2014 | Argentinië, Mar del Plata

Jongens en meagjes,
Dames en hieere,
Zoatmaale en zoatmaalinne,

Dag 8: Tandil – Mar del Plata

Deze dag worden we vroeg wakker in ons hostel, dat moet ook wel want er wordt van ons verwacht dat we om 10:00 uur het hostel verlaten. We vragen nog of we iets langer kunnen blijven, aangezien onze bus pas om 14:30 uur vertrekt, maar we mogen niet langer blijven. Toch nog een minpuntje aan dit voor de rest perfecte hostel. We gaan dus eerder dan gepland richting de busterminal en proberen ons ticket om te boeken, en dat lukt ons natuurlijk. In plaats van 14:30 uur hebben we nu de bus om 11:50 uur. Na een 2,5 uur komen we aan in de Mar del Plata, een badplaats met ongeveer 600.000 inwoners, een beetje te vergelijken met Salou maar dan groter en massaler. Als we op onze kamer terechtkomen belanden we in Israel. We delen onze kamer namelijk met 8 mannelijke Israeliers. 8 feestende, snurkende en luidruchtige Israeliers.
We doen meteen onze strandkleding aan en vertrekken naar ‘La Playa’. Als we daar aankomen weten we niet wat we zien, wat een mensenmassa ligt er al te bakken op het strand. Met een groot hotel achter het strand dat wat wegheeft van het Kuhrhaus, lijkt het wel een beetje op de drukste dag van het jaar in Scheveningen. We weten na even zoeken toch nog een plaatsje te bemachtigen en brengen de middag al zonnend door. Als we terugkeren naar het hostel besluiten we dat we deze avond zelf willen gaan koken, en wel een maaltijd met veel groenten, want die eten de Argentijnen maar weinig. Deze avond is er live-muziek in het hostel. We besluiten om het even aan te kijken, maar na een uurtje houden we het voor gezien en gaan we naar bed. Dit is wel even anders slapen, met zoveel mensen die in en uit lopen op je kamer. We komen de eerste nacht heel onrustig door en spreken met elkaar af dat dit een eens-maar-nooit-meer ervaring is.

Dag 9 Mar del Plata

Het is vandaag een paar graden minder (23 graden) maar met een stralende zon kunnen we toch gewoon in de korte broek op pad. Mar del Plata staat voornamelijk bekend om al haar mooie stranden. We willen daarom de boulevard aflopen om langs al deze mooie stranden te lopen. Bij het tweede strand waar we aankomen is een groot festival aan de gang voor jong en oud. We bekijken het van bovenaf en er hangt een lekker zomers pinkpop-gevoel. Na een paar terrasjes (flesjes Quilmes bier, erg lekker) en een paar stranden verder komen we aan bij een strand waar veel gesport wordt. Er worden beachvolley- en beachhockeytoernooien georganiseerd en het niveau ligt hoog. Erg leuk om naar te kijken en voor we het weten zijn we weer een uur verder. We besluiten nog een kop koffie te drinken en lopen weer terug naar ons hostel. Hier hebben we de volledige dag mee omgekregen en heeft ons een echt vakantiegevoel gegeven. Hoe kun je deze dag beter afsluiten dan met een XL Big Mac menu?

Dag 10 Mar del Plata
Wij, als niet-joden, weten niet wat ons overkomt op zondagmorgen. In eerste instantie denken wij dat onze kamergenoten zich klaarmaken om naar het strand te gaan, maar al heel snel komen we erachter dat dit niet bepaald het geval is. Ze slaan een gewaad om hun schouders, zetten een keppeltje op hun hoofd en met de tenach in hun hand maken ze heen en weer bewegingen. We zijn zojuist getuige van een heus Joods zondagochtend gebed. Zouden ze bidden voor vergiffenis van de herrie die ze afgelopen nacht gemaakt hebben? Het zou ze in ieder geval wel goed staan. Omdat Sharon aka Rudolph the rednosed reindeer, de blaren op haar neus heeft staan, besluiten we vandaag zoveel mogelijk uit de zon te blijven. Achteraf gezien blijven we 1 dag te lang in Mar del Plata, maar we hebben genoeg leesmateriaal en Netflix biedt altijd een uitkomst.

Adios Amigos

• 13 Januari 2014 - 20:19

Amanda:

Ik ben wel jaloers op die temperaturen!
    Het ziet er gezellig druk uit, genieten en lekker mensen kijken.
    Zo'n hostel zou niks voor mij zijn, met 8 vreemde mannen op de kamer brrr.
    Wat doen jullie nu dan, hotel?

Xx Ama

• 13 Januari 2014 - 22:17

May:

Ben weer helemaal bij!

• 13 Januari 2014 - 23:42

Sjonnie:

In veel hostels heb je ook aparte kamers.
    Kost paar euro meer maar dat heb ik er voor over!