Buenos Aires dag 3 + 4 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Casper en Sharon - WaarBenJij.nu Buenos Aires dag 3 + 4 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Casper en Sharon - WaarBenJij.nu

Buenos Aires dag 3 + 4

Blijf op de hoogte en volg Casper en Sharon

07 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Jongens en meagdjes,
Dames en hieere,
Zoatmaale en zoatmaalinne,

Dag 3: Buenos Aires

Iedere zondag vindt er in de wijk San Telmo (waarin ons hostel gevestigd is) een grote antiekmarkt plaats. Ramptoeristen als we zijn besluiten we ons in de mensenmassa van de markt te mengen. Er hangt een prettige en gezellige sfeer met veel straatmuzikanten en een echte Argentijnse barbeque. Er wordt naast alle antiek van alles verkocht, voetbalshirtjes van messi en maradona, theepotjes, pausprulletjes en lp’s. We hebben een aantal foto’s toegevoegd om jullie een indruk te geven van deze sfeervolle markt. Na een lekkere lunch in een Italiaans restaurant gaan we terug naar onze kamer om een siesta te houden (dat mag ook wel met 35 graden). Met dit warme weer snap je al snel dat iedereen hier siesta houdt. Tijdens onze siesta praten we met Gustavo en komen we meer over hem te weten. Hij is 38 oud en reist al 17 jaar met zijn fiets over de wereld. Hij heeft geen huis en geen adres, een echte vrijbuiter dus. Hij houdt er niet van om verplichtingen te hebben en zijn levensmotto is: one love, be happy. Dit gaat hem nogal gemakkelijk af, gezien permanent high is. Hij werkt nu een half jaar in dit hostel en vertrekt dan richting Bolivia of Azie. Respect voor hem maar wij kiezen toch voor een toekomst in Rooy.

Die avond gaan we eten bij Plaza Dorrego, dit is een plein in de wijk San Telmo waar vaak Tangoshows worden georganiseerd, zoals ook deze avond. Vanaf het terras waar wij zaten te eten hadden goed uitzicht op deze tangoshow. Nadat Casper het eetbare deel van zijn Rib-eye heeft opgegeten komt er een zwerver langs die vraagt of ik “dat” (lees: bot heel veel vet) nog ga opeten. Ik zeg en nee ga je gang en loopt al kluivend aan de vetknobbel tevreden weg. Sharon en ik houden het niet meer en bestellen nog maar een cerveza.

Dag 4: Buenos Aires

Vandaag trekken we de wandelschoenen aan om van ons hostel via Cementerio de la Recoleta naar Palermo te lopen, in deze hitte een flinke wandeling van 10 kilometer. Cementerio de la Recoleta staat bovenaan op de lijst van bezienswaardigheden in BA. Dit kerkhof geeft thuis aan de belangrijkste politici, militairen, schrijvers en natuurlijk Eva Peron, beter bekend als Evita. Het woord kerkhof is misschien te zacht uitgedrukt, ieder graf ziet er uit als een kapel met daarin een trap naar beneden waar de hele familie ligt begraven. Het graf van Evita is het populairste graf, maar valt niet op wanneer je niet weet dat je er langs loopt. We hebben foto’s toegevoegd aan dit verslag om jullie een indruk te geven van deze prachtige begraafplaats.

We zetten pas voort richting Palermo, waar we uiteindelijk zwoegend aankomen. Hier willen het museum van Evita gaan bezoeken wat tot onze teleurstelling op maandag gesloten is. We lopen verder en huren een fiets om door deze wijk te fietsen. In Palermo bevindt zich een prachtig park met een grote vijver waar veel bedrijvigheid is. In en om het park voelen skaters, renners en fietsers zich thuis. Wat ons opvalt aan Recoleta en Palermo is het verschil met de relatief arme wijk San Telmo. Dit alles heeft een reden. Voorheen was San Telmo de wijk voor de rijken. totdat er in het begin van de 19e eeuw een gele koorts epidemie uitbrak. Dit zorgde ervoor dat de rijken vertrokken naar het noorden van de stad, Recoleta dus. Na heerlijk te hebben rondgefietst pakken we een taxi naar ons hostel om vervolgens nog een hapje te doen en te gaan slapen.

• 07 Januari 2014 - 15:58

May:

Hoi Sharon en Casper,
    Wat een mooi verslag weer. Zo zie je maar weer zelfs het eten wordt helemaal opgegeten!!
    Van dat kerkhof wil ik nog meer foto's zien, lijkt me geweldig.
    Jullie zijn lekker sportief bezig. Op naar het volgende verslag.
    Houtje wor!

• 07 Januari 2014 - 17:01

Eveline:

Ha Sharon en Casper, leuk om jullie ervaringen te lezen. Morgen vertrekken jullie naar het volgende gebied en laten jullie BA achter jullie. Een hele goede voortzetting van jullie geweldige avontuur en vooral genieten!!
    Liefs, je peetje

• 07 Januari 2014 - 17:37

Amand:

Ik zie geen foto's van een gezellig markt maar het kan aan mij liggen...

• 07 Januari 2014 - 17:52

Marianne:

He, ik lees dat t goed gaat met jullie en ook leuke dingen beleven. Is t daar echt 40 graden? Veel plezier en goede reis verder. Marianne